ورم دست و پا به خصوص پای چپ سرطان روده بزرگ

0
0
سلام خسته نباشید مادر من 48 ساله است و بعد از تشخیص سرطان روده بزرگ کلون نزولی دو جلسه شیمی درمانی، 28 جلسه رادیوتراپی و بعد از دو ماه استراحت جراحی شدن که مشکلاتی بعد از جراحی برای ایشان پیش آمد که به مرور طی 40 روز بستری بودن بر طرف شد و مشکلی ندارند (گفتن آمبولی ریه بوده و اینتوبه شدن) حالا حدود 56 روز بعد از جراحی شیمی درمانی ایشان آغاز شد و در جلسه دوم شیمی درمانی هستند که متاسفانه با ورم دست و پا به خصوص پای چپ مواجه شدیم به نظر شما این چه بیماری است و ایا می تواند ادم لنف باشد؟
0
0
  • محمد عزیز
    سلام
    ورم ناشی از لنف ادم معمولأ در عضوی بوجود می آید که با جراحی و خروج تعدادی از گره های لنفی روبرو بوده و یا اینکه به تازگی رادیوتراپی شده باشد که این هر دو مورد میتواند در مورد پای چپ مادر شنا صدق نماید اما این هر دو نمیتواند تاثیری در دست ایشان داشته باشد مگر اینکه ایشان سوابقی از رماتیسم و یا بیماری قلبی هم داشته باشند.
    پیشنهاد میکنم مساله را در درجه اول با متخصص عروق و همچنین انکولوژیست ایشان در میان بگذارید و پس از بررسی های لازم در صورت لزوم میتوانید از درمان اختصاصی لنفوتراپی استفاده نمایید.
    برای مطالعه بیشتر در مورد علل لنف ادم ، میتوانید به مقاله همین وب سایت با عنوان لنف ادم در سرطان چیست و چگونه درمان میشود به نشانی:
    http://www.cancerservice.ir/index.php/component/k2/item/91-lymphedema-swelling-of-the-hands-and-feet-and-what-is-the-treatment
    مراجعه فرمایید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت ابتدا یا ثبت نام کنید